27 Şubat 2013 Çarşamba

Tıp Doktorları İçin Askerlik İşlemleri

Tıp fakültesini bitirdikten sonra mecburi hizmet gibi askerlik de erkek bir tıp doktorunun karşısına dikilmektedir. Her ne kadar sorgusuz sualsiz 2 sene erteleme hakkımız olsa da uzmanlık öncesi ya da sonrası karşımıza çıkacaktır. Üstelik tıp doktorları olarak kısa dönem tercihi olmaksızın 1 sene boyunca uzun dönem askerlik yapmaktayız. Tıp doktorluğunun mecburi hizmet zorunluluğunu, uzun dönem askerlik zorunluluğu, okumasının, uzmanlık sınavını kazanmasının ve uzman olmasının zorluğunu bilmeyenler elbet bunu da bilmeyecekler ve cahillikleriyle atıp tutmaya devam edeceklerdir.

Her ne ise. Şimdi tıp doktorunun karşılaşabileceği askerlik işlemleriyle alakalı soru cevap şeklinde gidelim.


Öğrencilerin askerlikleri kaç yaşına kadar ertelenmektedir? 

Öğrencilerin askerlikleri, Askerlik Kanununun 35/C maddesi gereğince en fazla 29 yaşına kadar ertelenmektedir.



29 yaşını doldurduğum halde öğrenciliğim devam ediyor ise askerlik nedeniyle okuldan ilişiğim kesilecek mi?

29 yaşından büyüklerin askerlikleri öğrencilik nedeniyle ertelenmeyecektir. Bu durumdaki yükümlülerin okullarından ilişikleri kesmeleri istenmeyecek, ancak askerlik dönüşü öğrenimine kaldıkları yerden devam edebilmelerine imkân tanınmaktadır.

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin intibak (Lisans Öğrenimine Hazırlık) programına kayıtlı olanların askerlikleri öğrenci olarak erteleniyor mu? 


Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin “Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı” na kayıt yaptıranların askerlikleri 29 yaş esas alınarak ertelenmektedir. 



Üniversitede akademik personel olarak görev yapmaktayım. Millî Eğitim Bakanlığında görevli öğretmenlerin yararlandığı haktan, akademik personellerin de yararlanması ile ilgili bir çalışmanız var mı?

Mevcut uygulamada değişiklik konusunda bir çalışma bulunmamakta imiş.

Yurt dışı üniversite mezunuyum. Denklik belgem onaylanıncaya kadar erteleme hakkım var mıdır?

Yurt dışındaki yüksek lisans programlarından mezun olan yükümlülere, istekli olmaları halinde, denklik işlemlerini tamamlayabilmeleri için yüksek lisans denklik başvuru tarihinden itibaren 1 yıl sevk tehiri hakkı verilebilmekte olup, YÖK'e denklik başvurusu yaptığınıza dair bir belge ile en yakın askerlik şubesine müracaat etmeniz halinde ertelemeniz yapılabilecektir.

Tıpta uzmanlık ve doktora sebebiyle erteleme yaş sınırı nedir?

Tıpta uzmanlık ve doktora eğitimi sebebiyle erteleme yaş sınırı 35’dir.

Yurt içinde doktora ya da tıpta uzmanlık eğitimine başladım. Askerliğimi erteletmem için ne yapmalıyım?

Sevk tehiri işleminizin yapılabilmesi için, doktora ya da tıpta uzmanlık eğitimi yaptığınız kuruma müracaat etmeniz ve kurumunuz tarafından MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliğine uygun olarak erteleme teklifinizin bağlı olduğunuz Askeralma Bölge Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir.



Yurt dışında yüksek lisans eğitimi yapmaktayım. Askerlik ertelememi nasıl yaptıracağım?

Yurt dışında lisansüstü eğitim yapan yükümlülerin sevk tehirleri, yurt dışı temsilciliklerimizin, MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliğine uygun olarak Askeralma Dairesi Başkanlığına sevk tehiri teklifinde bulunulması halinde yapılabilmektedir. Bu nedenle, akseptans (kayıt kabul) belgesi ile birlikte yurt dışı temsilciliğimize, müracaat etmeniz gerekmektedir.



Dört yıldan fazla öğrenim süreli öğretim kurumu mezunlarının yüksek lisans eğitimi yapma hakkı var mıdır?

MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliği gereğince; dört yıldan fazla öğrenim süreli öğretim kurumu mezunlarının almış olduğu eğitim yüksek lisans seviyesinde sayıldığından, bu yükümlülerin yüksek lisans eğitimleri nedeniyle sevk tehiri hakkı bulunmamaktadır.

Bir yükseköğretim kurumundan mezun olanların, ÖSYM ile yeniden yükseköğretime kayıt yaptırmaları halinde askerlikleri erteleniyor mu?

Bitirdiği okulun daha alt seviyesinde veya eşitine göre (lisans ise lisans veya iki yıllık yüksek okula, yüksek okul ise yeniden yüksekokula) yerleştirilmesi halinde öğrenciliğinden dolayı askerliği ertelenmemektedir. Yerleştirildiği okulun, öğrenim düzeyi bitirdiği okuldan daha yukarı seviyede ise askerliği okulun azami öğrenim süresi kadar ertelenir.

Doktora ya da tıpta uzmanlık eğitiminden mezun oldum. İkinci bir branşta doktora ya da tıpta uzmanlık eğitimi yapmak istiyorum. Tecil hakkım var mı?

MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliği gereğince; yükümlülerin askerlik hizmetini yapmadıkça sadece bir branşta lisansüstü eğitimleri nedeniyle sevk tehiri işlemi yapılabilmektedir. Bir branşta lisansüstü eğitimden mezun olan yükümlülerden aynı ve daha aşağı seviyede yapacakları ikinci lisansüstü eğitimlerinden dolayı sevk tehiri işlemi yapılmamaktadır.



Tıpta doktora ya da uzmanlık eğitimi alıyorum, şahsi müracaat üzerine sevk tehiri ve sevk tehiri iptal işlemi yapılıyor mu?

Tıpta doktora ya da uzmanlık eğitimi yapan yükümlülerin şahsi müracaatları üzerine sevk tehiri işlemi ve sevk tehiri iptal işlemi yapılamamaktadır. Lisansüstü eğitim yapan yükümlülerin sevk tehiri ve sevk tehiri iptal işlemi, MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliğine göre öğrenim gördükleri kurumlarının teklifi üzerine yapılabilmektedir.

Ayrıntılı Konular

Kardeşlerin sevk tehir işlemleri nasıl yapılır?

Kardeşlerin sevklerini tehir etmeleri konusunda ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.asal.msb.gov.tr/er_islemleri/kardesislemleri.htm




Birden fazla tabiiyetli Türk vatandaşlarının askerlik işlemleri nasıl yapılıyor?

Konu hakkında ayrıntılı bilgi için bakınız:
http://www.asal.msb.gov.tr/er_islemleri/bfttvas_islemleri.htm

Kaynaklar ve Daha Fazla Bilgi İçin

http://www.asal.msb.gov.tr/
- http://www.asal.msb.gov.tr/er_islemleri/ogrencierteleme_12.htm
- http://www.asal.msb.gov.tr/sikcasorulan_sorular/er_islemleri/ogrenci.htm

Herkese akademik hayatında engelsiz başarılar dilerim.





35 yorum:

  1. Bir soru sormak istiyorum. Ben tıp fakültesini bitirip bir doktora programına yerleştiğim zaman askerliğimi çok tıp doktoru uzun dönem mi yoksa diğer lisans mezunları gibi kısa dönem mi yaparım? Bu konuda bir bilginiz var mı? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Tıp doktoru olduğunuz için uzun donem yaparsınız, malum, askeriyenin doktora ihtiyacı var ya! Doktora yapmanız bir şey fark etmez yani.

    YanıtlaSil
  3. "Dört yıldan fazla öğrenim süreli öğretim kurumu mezunlarının yüksek lisans eğitimi yapma hakkı var mıdır?

    MSB Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliği gereğince; dört yıldan fazla öğrenim süreli öğretim kurumu mezunlarının almış olduğu eğitim yüksek lisans seviyesinde sayıldığından, bu yükümlülerin yüksek lisans eğitimleri nedeniyle sevk tehiri hakkı bulunmamaktadır."

    Blogunuz çok güzel ama bu bilgi yanlış. Tıp fakültesinden mezun olup, yüksek lisansa başvurursanız -eğer bakaya durumda değilseniz- sevkiniz tehir ettirebiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bu yazıyı yazdığımda o şekilde geçmekteydi. Şu an ise:
      "kurumun istegi üzerine belirlenen süre" felan gibi belirsiz, muğlak bir ifade bulunmakta (kaynak: MSB ASAL Sık Sorulan Sorular)

      Yorum için teşekkürler.

      Sil
  4. Merhaba,
    pratisyen hekimim, ancak hiç doktorluk yapmadım. doktora yapıyorum. doktoram bittiğinde askerliğimi ne olarak yaparım? pratisyen hekim olarak mı yoksa doktora yaptığım alanda mı görevlendirilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar..

      Doktoranız tıp bilimleri üzerineyse kesin doktor olarak yaparsınız. Doktoralı olmanız küçük bir ihtimal nereye atanacağınızı (GATA vs) değiştirir.

      Doktoranız tıp haricindeyse doktoranız konusunda size görev verilip verilmeyeceğinizi bilmiyorum.

      Ama doktor olarak da yapsanız doktoralı olarak da yapsanız uzun dönem yaparsınız.

      İyi günler, kolaylıklar dilerim.

      Sil
  5. Merhaba

    Askerlikle ilgisi yok ancak yazacak daha iyi bir yer bulamadığım için buraya yazıyorum. Ben tıpta uzmanlık öğrencisiyim, asistan doktorum yani. Yüksek lisans yapmayı planlıyorum ancak hayatımdaki her şey gibi bunu da mecburi hizmete göre belirlemek zorundayım. Uzmanlık eğitimi bitip mecburi hizmet zamani geldiğinde yüksek lisans programım da devam ediyor ise, egitimimi dondurmam mı gerekecek yoksa mecburi hizmetimi burada yani Istanbul'da yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar. Tıpta uzmanlık eğitiminizde başarılar dilerim.

    Bir yerde tıpla alakalı alakasız yüksek lisans ya da doktora yapıyor olmanız ne pratisyen olarak ne de uzman olarak askerliğinizi ya da mecburi hizmetinizi yaptığınız/yapacağınız yeri değiştirmez/etkilemez.

    Bu noktada 3 çözüm var:
    1. Ya dediğiniz gibi donduracaksınız. Ki aşağıdaki çözümlerle buna hiç gerek kalmayacak.
    2. Atamanızın olduğu yer gidiş mesafesindeyse gidiş geliş yaparak yüksek lisansınıza devam edersiniz.
    3. Atamanızın yapıldığı yerde aynı programın yüksek lisansına başlar. Öncesinde aldığınız dersleri de yeni geçtiğiniz yere saydırır ve kaldığınız yerden başka bir üniversite altında yüksek lisansınıza devam edersiniz. Yüksek lisans ve doktoralarda aldığınız dersleri belgeleyerek başka bir yere geçmeniz durumunda hocalarınızla konuşup saydırabiliyorsunuz.

    Sorularınız olursa tabi paylaşabilirsiniz.
    Eğitim hayatınızda başarılar sevgili meslektaşım.

    YanıtlaSil
  7. Hemen cevapladığınız için teşekkürler. Ben genel cerrahi asistanıyım, üniversite bulunmayan illere atanabiliyoruz. Bu durumda da o ile en yakın üniversiteye kayıt aldırmak gerekir anladığım kadarıyla. Bu durumda aslında dondurmak daha mantıklı geliyor bana, çünkü tıpta Phd diğer alanlardaki gibi zaruret halinde değil bildiğiniz gibi. Ben eski üniversitemde ilgimi çeken konuda eğitim almayı istiyorum esasen, o nedenle ya hemen başlayıp bitirmem, ha uzmanlık sonrasına ertelemem, hiç olmadı dondurmam lazım gibi.

    Bu arada asistan olmam yüksek lisansa engel değil, değil mi?

    İyi dilekleriniz için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 tip yüksek lisans var. Örgün öğretim yüksek lisans programları. Ki bunlar, hafta içerisinde mesai saatlerinde olurlar. Bunlara katılabilmek için işyerinizden izin almanız gerekir. Aldığınız sürece sıkıntı olmaz.

      Diğer tür ise ikinci öğretim yüksek lisans programlarıdır. İstediğiniz alanda var mı bilmiyorum ama ikinci öğretim yüksek lisans programları da olabiliyor. Bunlarda ise dersler haftaiçi akşamları ya da hafasonları olur. Yani mesai saatleriniz dışında olduğu için hiçkimse karışamaz. Tabi siz cerrah olduğunuz için mesai kavramı biraz farklı ama. Bu şekilde de YL yapabilirsiniz.

      Sevdiğiniz, istediğiniz alanda yapabilirsiniz. En doğan hakkınız, bu da en doğal olan yoldur. Yapılacak YL seçenekleriyle alakalı blogda birkaç yararlı yazı var.

      Kolay gelsin, başarılar.

      Sil
  8. merhaba. ben geçen hafta nöroşirürji uzmanı oldum. Nöroanatomi doktora programına başlamak istiyorum. Bu nedenle askerliği tehir ettirebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle hayırlı olsun.

      Askerliği tehir ettirebilmek için mevcut seviyenizden daha yüksek bir eğitim almanız gerekir. Mesela lisans mezunu iseniz Yüksek Lisans (YL), YL mezunu iseniz biz tıp doktorları gibi doktora ya da tıpta uzmanlık gibi.

      Lakin devletimiz Tıpta Uzmanlığı Doktora eğitimine denk saydığı için uzman doktor olduktan sonra doktora yapmanız askerliği ertelemez.Tıpta Uzmanlıktan daha yüksek bir eğitim çeşidi olmadığı için askerlik zamanınız geldiğinde gitmek durumundasınız.

      Tavsiyem Sağlık Bakanlığı'nın mecburi hizmetine gidin. Bu askerliği erteler. Yakın zmanda da bedelli askerlik beklenebilir.

      Kolaylıklar ve başarılar dilerim.

      Sil
  9. tıpta uzmanlığım 1 ay sonra bitecek.yani uzman doktor olarak mezun olacam. askerliği erteleme hakkım var mı varsa kaç yıl, ertelemek için hangi yolları deneyebilirim . hakkım varsa ne zaman nereye başvurabilirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Şimdiden hayırlı olsun.

      Mecburi hizmete gittiğiniz zaman erteleniyor ama nedensiz erteleme hakkınız var mı bilmiyorum. Lütfen en yakın askerlik şubesine sorunuz.

      İyi gunler, kolaylıklar.

      Sil
  10. öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.çok aydınlatıcı olmuş.
    iç hastalıkları asistanıyım. mezuniyetime kısa bir süre kaldı.
    Eş durumu sebebiyle muhtemelen 1. kategoride bir ilde zorunlu hizmetim başlayacak.
    Askerlik tecil işlemlerinde nasıl bir yol izlemeliyim? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Sağlık Bakanlığı'na bağlı olarak mecburi hizmete başladığınızda Saglık Bakanlığı ile silahlı kuvvetler yazışıyor. Sizin stratejik personel oldugunuzu ve önce mecburi hizmeti yapmanızın saglık hizmetleri için yerinde olacağını söylüyor. Onun sayesinde askerlik mecburi sonrasına kalabiliyor. Bildiklerim bunlar.

      Ama süreç nasıl işliyor, sizden bir evrak istiyorlar mı bilmiyorum. Askerlik şubelerine ya da daha önce uzmanlığını alıp sizinle aynı yoldan geçmiş biriyle görüşseniz tam cevapları alabilirsiniz.

      Şimdiden hayirli olsun. Meslek hayatınızda basarılar.

      Sil
  11. Merhaba

    Mecburi hizmet hakkında biraz bilgi almak istiyorum. örneğin mecburi hizmet kuraları nasıl/ne zaman çekilir? İsteğe bağlı olarak değişiklik gösterebilir mi? mecburi hizmette eş durumu dikkate alınır mı?

    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Genelde Sağlık Bakanlığı'nda her 2 ayda bir mecburi hizmet atamaları olur. Atamaların ne zaman olacağı ile alakalı bilgiyi Sağlık Bakanlığı Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) alabilirsiniz.

      İsteğe bağlı olarak değişiklik göstermez.

      Eş durumu tayini için gereken şartları sağlıyorsanız eş durumu tabi ki yapabilirsiniz.

      Bu konuları drtus.com memurlar.net gibi sitelerde araştırırsanız daha iyi bilgi sahibi olursunuz. Bu blogda biraz daha akademik konuları konuşuyoruz :)

      Başarılar dilerim.

      Sil
  12. Pratisyenim mecburim bitmek uzere.doktora programina katilicam.kayit sonrasi doktoraya hic ugramasam direk 6 yil tecil aliyormuyum ?
    Atilma kalkti bildigim kadari ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Doktora programına başladığınızda Saglık Bilimleri Enstitüsü öğrenci işleri sizin askerlik erteleme işlemlerinizi her sene yapar. Ama derslere ve programa devam etmezseniz belli bir süreden sonra ertelemeyi bırakabilirler. Dogrusu bu konuda sorduğunuz kadar ayrıntılı bilgim yok.

      Bence önce bir doktora programından kabul alın. Ondan sonra öğrenci işleri ile konuşursunuz. Mesela her donem bir ya da iki ders alıp onlara girmeniz bile yetebilir.

      Süreçte kolaylıklar dilerim.

      Sil
  13. Merhaba. ben acilen bir şey öğrencektim çok önemli. ben tıpta okuyorum ve 5. sınıftayken 29 yaşında olcam. 29 yaş sınırı nedeniyle kaydımın öğrenci işleri tarafından yenilenmemesi söz konusu olur mu ? ben ne yapmalıyım, beni neler bekliyor ? lütfen açıklayıcı bilgiler verin, hiç rahat değilim. hemen cevap yazarsanız çok sevinirim. benim için çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Konu ile alakalı bildiğim kadarı ile ve ASAL sayfasından incelediğim kadarı ile mevzu şöyle:

      Lisans bölümü okuyanların askerliği en geç 29 yaşına kadar erteleniyor. Ama biz tıp doktorları olarak ilk 2 seneyi önlisans, 3. ve 4. sınıfları lisans, 5. ve 6. sınıfları yüksek lisans dönemleri olarak okuyoruz. Ondan dolayı bizde bir farklılık olur mu bilemiyorum.

      Ondan dolayı konuyu öğrenci işleri ile konuşun. Muhakkak sizin durumunuzda daha öncesinde emsal öğrenciler olmuştur. Onlarda ne yaptıklarını sorun. Öğrenci işlerinden yanıt alamazsanız Askerlik Şubesine gidin rahat bir zamanda ve cevabı orada arayın.

      Keşke kesin bir bilgi olsaydı da paylaşsaydım. fakat Türkiye bürokrasi cenneti olduğu için araştırmak lazım malesef.

      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
  14. Merhaba, ben uzmanlıkta okuyan abim adına danışmak istiyorum. 84 aralık doğumlu, nisan 2014 te uzmanlığı kazandı ama bırakmak ve tekrar hazırlanmak istiyor. Askere çağırılma çekincesi var. malum bedelli de çıkmadı. Askerliği tecil için ne yapabiliriz? lisans, açık öğretim, yüksek lisans gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Mezun olduktan sonra 2 yıl nedensin askerliği tecil hakkımız var. Bu 2 yıl askerlik çağrısı gelmez.

      Diğer yandan bu süre bittiyse askerliği ertelemenn tek yolu doktora yapmaktır.

      İyi gunler dilerim.

      Sil
  15. mrb ben yeni uzmanlık kazanmış ama 1 yıldır bakaya kalan birisiyim, şimdi sağlık bakanlığı adına sdü yü kazandım, kasımın 10 nuna kadar bazı belgeleri ankaraya ulaştırmam lazım, acaba kaçtığım 1 yıl süre için benim uzmanlık atamamı engelleyebilirler mi kafam çok karışık, korkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Zor bir durum. Kolay gelsin.

      Umarım uzmanlık erteleme yazısı gönderdiğinde kabul ederler. Sanırım kabul ederler. Sorun olmaz umarım. Ama süreçten tam olarak emin değilim.

      Kolay gelsin.

      Sil
  16. merhabalar ben tıp fakultesi son sınıf öğrencisiyim ve 2015 agustos ayında mezun olacagım. şimdi ben tıp fakültesinden mezun oldum diye ; bir lisans bölümünden mezun olmuş sayılıp 29 yas üst sınır olma kosulu ile 2 yıl erteleme hakkı mı kazanacağım yoksa tıp mezunuyum diye yuksek lisans derecesi ile mezun olmuş sayılıp 35 yas üst sınır olma kosulu ile 1 yıl erteleme hakkı mı kazanacağım? bilen biri cevap yazabilirse çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Tıp fakültesinden yüksek lisans derecesi ile mezun olsak da askerlikte lisans mezunları gibi mezuniyet sonrası 2 yıl erteleme yapabiliyoruz. Eğer doktora ya da uzmanlığa başlarsanız yaş 35e kadar askerliği erteleyebiliyorsunuz.

      İyi günler, kariyerinizde başarılar.

      Sil
  17. Dis hekimliginden mezun olunca y.lisans diplomasi ile.mezun olunuyor diye biliyorum peki bu sekilde mba veya uzaktan egitimle askerlik tecil ettirebilinir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan bey merhabalar.

      ASAL da yani askeriye işlemlerinde gecen kural, yukarıda da okuduğunuz gibi "bir kişi ancak mezun olduğu dereceden daha yüksek bir derecede egitime başlarsa askerliğin tecil olacağıdır." Bundan dolayı dediğiniz gibi dişçi olarak ya doktoraya ya da DUS ile uzmanlığa başlamanız lazım olarak gözüküyor.

      Diğer yandan blogun bazı kullanıcıları ve gercek hayattaki bazı tanıdıklarım yüksek lisans derecesinde olmasına rağmen yine yüksek lisans ile askerliğin tecil edildiğini söylediler. Ne kadar doğru bilmiyorum.

      Sonuçta kuralların yazılı hali ile gercek hayattaki uygulamalar bazen degisebiliyor.

      Bundan sonrasını kişisel olarak araştırın derim. Askerlik şubesi ile bir görüşün olmazsa, bakaya felan degilseniz. Olabilir belki yüksek lisans, MBA, vs.

      Umarım işiniz hallolur. Kolaylıklar.

      Sil
  18. Şöyle bir sorum olacak. Bu yıl Diş hekimliğinde uzmanlık sınavına girip bir bölüme yerleştirildim. Fakat birkaç gün içinde tecil surem doluyor. Ve kayıt işleminin tamamlanması için de 2-3 aylık bir bekleme suresi oalcağı söyleniyor. Ancak ondan sonra kayıt olunabilecek ve eğitim kurumu benim askerlikle ilgimi durumu bildirebilecek. Bu durumda benim yerlşetiğiem dair belge ile tecil suremi uzatmam mümkün değil mi? Kazanmış olmama ragmen bölüme kayıt yaptıramayacak mıyım ? Bilgilendirirseniz teşekkür ederim.

    NOT: Nasıl bir sistemdir ki. 25 eylülde bir sınava giriyoruz. Sınav 4 ayda açıklanıyor, 3 ay güvenlik soruşturamsı geçireceğiz ve muhtemelen nisanı bulacak gerçek kayıt işlemi. Olmaz olsun boyle sistem gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Tecil süresi dolar dolmaz askerliğe gönderilmezsiniz. Tecil süresi dolması ile askerliğe sevkiniz arasında en az 5 - 6 ay geçer. Ondan dolayı siz bölüme başladığınızda askerliğin ertelenmesi lazım.

      Ama daha doğru bilgi için askerlik şubelerine başvurunuz. İşinizi şansa bırakmayın.

      Kolaylıklar dilerim. Hayırlı olsun.

      Sil
  19. Merhaba
    Ben 4 yıllık bir lisans bölümü bitirdim ve sonra diş hekimliği kazandım. Askerliğimi tecil ettirebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Diş hekimliği okuyarak askerliğiniz 29 yaşına kadar tecil ettirebilirsiniz.

      Hayırlı olsun, başarılar dilerim.

      Sil
    2. Bu kadar eski bir konu olmasına rağmen bu kadar hızlı cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil