1 Ağustos 2016 Pazartesi

Tıp Öğrencileri ve Doktorları İçin Açıköğretim İmkanları

Değerli tıp öğrencileri ve tıp doktorları. Eğitim yönünden kendimizi daha ileriye taşıyabileceğimiz başka bir yazıyla yine sizlere merhaba demek istiyorum.

Yıllar önce eğitim yolunda çıktığımız bu uzun ve yorucu yolda eğitimden dönmek yok. Hatta daha da ileri gitmek var. Bu açıdan bu yazıda bizler için açıköğretim imkanlarından bahsedeceğim. Halihazırda birçok meslektaşımız açıköğretim sistemini biliyor ve okumaya devam ediyor. Diğer yandan bu sistemden haberi olmayanların haberdar olması ve mümkün olduğunca erken, mümkünse daha tıp fakültesinde iken, haberdar olunması faydalı olacaktır.

Öncelikle karışan bazı kavramları açıklığa kavuşturmak lazım: Açıköğretim, uzaktan öğretim, ikinci öğretim ve örgün öğretim. Örgün öğretim haftaiçi günlerinde gündüz vakti, öğrencilerin hazır bulunarak işlendiği öğretim biçimidir ve yoklama/derste bulunma zorunluluğu vardır. İkinci öğretim ise hafta içi günlerin akşam saatlerinde ya da hafta sonu günlerde öğrencilerin hazır bulunarak derslerin işlendiği ve yine devam zorunluluğu bulunan öğretim şeklidir.

Bu noktada gelelim uzaktan öğretim ve açık öğretim farkına. Uzaktan öğretimde dersler internet üzerinden ve genelde herkesin rahatça katılabileceği akşam ya da haftasonu işlenmektedir. Online olarak derslere belirli bir yüzdede katılma zorunluluğu vardır. Sınavlar da yerinden yerine göre vizeler bazen internet üzerinden online yapılmakta, final sınavları ise uzaktan üniversitenin olduğu illerde yapılmaktadır. Açıköğretimde ise derslere girme zorunluluğu yoktur. Dersler ve kitaplar sistemde bulunmakta, isteğe bağlı olarak izlenmektedir. Açıköğretim sisteminde sadece vizelere ve finallere girilmektedir. Şu anda açıköğretim sistemi bulunan üç üniversite de neredeyse Türkiye'nin her yerinde sınava girme imkanı sunmaktadır. Dolayısıyla açıköğretim kapsamında bulunduğunuz ilde de sınava girebilirsiniz.

Açıköğretim Fakültesi Bulunan Üniversiteler ve Sistem

Ülkemizde açıköğretim sisteminde en köklü ve en sistematik üniversite Eskişehir'de bulunan Anadolu Üniversitesi'dir. Neredeyse 30 yıllık bir tecrübeyle, gayet profesyonel bir şekilde sistemi yürütmekteler. Zamanında sistemi kuran Anadolu Üniversitesi bu süre içerisinde ülkemizde bir marka olmayı başarmıştır. Diğer yandan çok yakın bir zamanda Atatürk ve İstanbul Üniversitesi açıköğretim sistemine soyundular. Yaklaşık 5 yıllık bir mazileri var. Şu anda Atatürk ve İstanbul Üniversitesi'nde açıköğretim sistemi biraz ağır aksak ilerlemekte, bazı organizasyon sorunları yaşanmaktadır. Buralarda okuyan açıköğretim öğrencileri ders seçimlerinde ve sınavlarda bazı sorunlar yaşamaktadır. Çünkü açıköğretim açısından en önemli sistem otomasyon sistemidir. Her şey uzaktan ve sistem üzerinden olduğu için üniversiteler çok iyi ve ihtiyaca cevap veren bir otomasyon sistemi kullanmak zorundalar. Şu anda otomasyon ve genel sistem olarak en başarılı kurum yine Anadolu Üniversitesi'dir.

Kendim de kayıtlı öğrencisi olduğum ve hayatım boyunca çeşitli bölümlerinde öğrencisi olmayı düşündüğüm üniversite Anadolu Üniversitesi'dir. Ondan dolayı bu üniversitenin sisteminden bahsedeceğim. Açıköğretim sisteminde dönem başlarında ders kaydı olur. Ders kayıtları ilk dönemde Ekim, ikinci dönemde ise Mart aylarında olur. Alınacak dersler belirlenir ve yaklaşık olarak, aldığınız derslere göre değişmekle birlikte, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nde (AÖF) 200 - 300 tl arasında bir ücret ödenir. Sınavlar ilk dönem vize finaller Kasım - Aralık - Ocak aylarında, ikinci dönem ise Nisan - Mayıs aylarında haftasonları gerçekleştirilir. Sınavlar için toplamda 2 vize 2 final için 4 haftasonu gider. Sınav olan haftasonu Cumartesi ve Pazar günleri yarım gün olmak üzere 2 oturumda gerçekleşir.Yani fiili olarak sizden bir yılda toplamda 4 haftasonu istemektedir açıköğretim sistemi.  Sınav yeri olarak ülkenin 81 ilinden birinde tercih ettiğiniz sınav bölgesinde sınavlarınıza girersiniz. İkametinize bakılmaksınız istediğiniz, tercih ettiğiniz yerde sınavlarınıza girebilirsiniz. Vize ve final için ayrı sınav merkezleri kodlayabilirsiniz. Sınav sonuçları ve notlarınız otomasyon sistemi üzerinden açıklanmaktadır. Eskiden olan bütünleme hakkı 4 yıl önce Anadolu Üniversitesi tarafından kaldırılmıştır. Yani final sonucu ile dersten kaldıysanız bütünleme olmadığı için diğer sene almak durumundasınız.

Açıköğretim sisteminde kayıt yenilemez ve dönem ücretini yatırmazsanız kaydınız otomatik olarak dondurulur. Kayıt yenilediğiniz ve ücret yatırdığınız dönem eğitiminize devam edebilirsiniz.

Öğretim materyali olarak en gelişmiş üniversite yine Anadolu Üniversitesi'dir. Her dönem aldığınız derslerin basılı ders kitaplarını bağlı olduğunuz açıköğretim bürosundan almanız gerekmektedir. Ayrıca otomasyon sisteminde kitapların pdf formatları, ders anlatım videoları bulunmaktadır.

Açıköğretim Bölümleri

Anadolu Üniversitesi (AÜ) AÖF kapsamında birçok lisans ve önlisans bölümü bulunmaktadır. 

AÜ AÖF kapsamında bulunan 4 yıllık lisans bölümleri:
- İşletme
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi
- Havacılık Yönetimi
- Konaklama işletmeciliği
- İktisat
- Maliye
- Kamu Yönetimi
- Uluslararası İlişkiler
- Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
- Sağlık Yönetimi
- Felsefe
- Sosyoloji
- Tarih
- Türk Dili ve Edebiyatı
- Sosyal Hizmet
- Yönetim Bilişim Sistemleri
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

AÜ AÖF kapsamında bulunan 2 yıllık önlisans bölümleri:
- Adalet
- Aşçılık
- Bankacılık ve Sigortacılık
- Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
- Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri
- Çağrı Merkezi Hizmetleri
- Çocuk Gelişimi
- Dış Ticaret
- Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı
- Emlak Yönetimi
- Ev İdaresi
- Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- İlahiyat Bölümü
- İnsan Kaynakları Yönetim
- İşletme Yönetimi
- Kültürel Miras ve Turizm
- Laborant ve Veteriner Sağlık
- Lojistik
- Marka İletişimi
- Medya ve İletişim
- Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası
- Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Özel Güvenlik ve Koruma Bölümü
- Perakende Satış ve Mağaza Yöneticiliği
- Radyo ve Televizyonculuk
- Sağlık Kurumları İşletmeciliği
- Sosyal Hizmetler
- Spor Yönetimi
- Tarım
- Turizm ve Otel İşletmeciliği
- Turizm ve Seyehat Hizmetleri
- Yaşlı Bakımı
- Yerel Yönetimler 
- Web Tasarımı ve Kodlama

Hangi Bölümü Okuyabilirim ve Okumalıyım?

Yukarıda verdiğim listede AÜ AÖF kapsamında bulunan lisans ve önlisans bölümleri bulunmaktadır. Özellikle bir tıp doktoru ve öğrencilerinin okuduğu veya okuyabileceği bölümleri bolt olarak paylaştım. 

Diğer yandan illa ki tıpla alakalı bir bölüm okumak zorunda değilsiniz. Eskiden beri gönlünüzde yatan bir bölüm mü var. Örneğin, tarih ya da Türk dili ve edebiyatı. Yazılın ve okuyun. Aynı anda iki bölüm okuyamıyorsunuz Anadolu Üniversitesi'nde.

Size diğer bir tavsiyem şu ki: Önlisans bölümlerinden mezun olduktan sonra Dikey Geçiş Sınavı (DGS) 4 yıllık bölümlere kolaylıkla geçebiliyorsunuz. İster AÖF kapsamındaki dört yıllık bölümlere, ister herhangi bir üniversitenin dört yıllık bölümüne. İsterseniz önlisans bölümüden başlayıp sonra dört yıllık lisans bölümüne geçerek 4 yılda 2 diploma sahibi olabilirsiniz. Örneğin, AÖF sistemine 2 yıllık önlisans programı olan Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile başladınız, daha sonrasında 2 yılın sonunda DGS sınavına girerek İşletme, İktisat ya da Sağlık Yönetimi bölümüne geçebilir, ekstra ders yükünüz olmadan bu bölümlerin 3. sınıflarından başlayabilirsiniz. Böylece 4 yılda 2 diploma ile çıkarsınız. Tabi sizin kararınız.

DGS sınavı ALES gibi Türkçe ve Matematik bölümlerinden oluşan bir sınav. Biz tıp doktorları kolaylıkla bu sınavdan gerekli puanları alabiliriz.

AÜ AÖF'de önlisans sonrası doğrudan başvuru yapılabilecek önlisans mezuniyet alanlarının listesi için: https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/aof/files/Dogrudan-Basvuru-Yapabilecek-Onlisans-Mezuniyet-Alanlarin-Listesi.pdf

AÜ AÖF'de önlisans sonrası fark dersleri alarak başvuru yapılabilecek önlisans mezuniyet alanlarının listesi içinhttps://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/aof/files/Fark-Dersler-Alarak-Basvuru-Yapabilecek-Onlisans-Mezuniyet-Alanlarinin-Listesi.pdf

***Alınması gereken fark dersleri için: https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder//files/2014-2015-Fark-Dersler.pdf

Nasıl Kayıt Olurum?

Açıköğretim sistemleri halihazırda bir yükseköğretim programı öğrencileri ya da mezunları için Sınavsız İkinci Üniversi imkanı sağlamaktadırlar. Yani açıköğretime kaydolmak için sınav şartı yoktur. İstediğiniz bölüme dönem başlarında kayıt yaptırabilirsiniz. Bu açından biz tıp öğrencileri ve doktorları için üniversite sınavına girip puan alma şartı yoktur.

İkinci üniversite kayıtları Anadolu Üniversitesi AÖF Türkiye programları için 31 Ağustos ve 9 Eylül 2016 tarihleri arasında yapılacaktır. Yani şu anda açıköğretime kayıt yaptırmanız için herhangi bir engel bulunmamaktadır. Tek yapmanız gereken istediğiniz bölüme karar vermek ve belirtilen tarihlerde istenen belgelerle kayıt yaptırmak.

Anadolu Üniversitesi AÖF İkinci Üniversite ile alakalı daha ayrıntılı bilgi için: https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/nasil-ogrenci-olabilirim/ikinci-universite

Açıköğretim Derslerine Nasıl Çalışmalıyım?

Açıköğretim derslerine çalışmakta birçok yöntem uygulanabilir. Bu yöntemlerden en iyisi ve sizi en bilgili şekilde mezun edecek yöntem derslerin kitaplarını okumak ve ünite sonlarındaki soruları çözmektir. Böylece maksimum bilgi ile mezun olabilirsiniz. Tabi süre sorunu nedeniyle bunu yapamayabilirsiniz. İkinci ve daha kısa yöntem ise her ünitenin sonundaki özet kısmını okumak ve soruları çözmektir. En kısa yöntem ise kitaplarda bulunan ünite sonlarındaki soruları çözmektir. Bence Anadolu Üniversitesi'nin verdiği kitaplar haricinde diğer açıköğretim yayınlarının kitaplarına ya da çıkmış sorularına çalışmanıza hiç gerek yok. Zaten artık çıkmış soru da çıkmıyor. Sadece bazı forumlarda kitapların özetleri bulunmakta, belki bu kısa özetler okunabilir.

Açıköğretimde derslere çalışırken seçerek çalışılması gerektiği kanaatindeyim. Bir dönemde genel ve ideal olarak 7 ya da 8 ders alınmaktadır. Bundan birkaçı gerçekten önem arz etmektedir. Mesela Sağlık Kurumları İşletmeciliği 1. sınıf 1. dönem derslerine bakalım:

Sağlık Kurumları İşletmeciliği 1. sınıf 1. dönem dersleri

Derslere baktığımızda en önemli dersler İşletme İlkeleri ve İktisata Giriş dersleridir. Örneğin bu iki dersin kitaplarını eğer vaktimiz varsa uzunca okuyabiliriz. Diğer dersler içinse önemine veya geçme durumuna göre özet okuma ve soruları çözme ya da sadece soruları çözme yoluna gidilebilir.

Açıköğretim sisteminde sınavlar her ders için 20 adet test sorusundan oluşur. Yanlış cevap doğruyu götürmez. Böylelikle hiç çalışmadan bile, test tekniği zaten mükemmel olan tıp öğrencileri ve doktorları hiç çalışmadan da dersleri verebilirler. Karar sizin :)

Son Söz

Eğitim için çıktığımız bu yolda yüksek lisans derecesi ile mezun olduğumuz ya da olacağımız tıp fakültesi bizi ülkenin en eğitimli grubu içerisine zaten dahil etmektedir. Çıktığımız bu eğitim yolunu bir ya da birkaç açıköğretim bölümü ile taçlandırmak elinizde. Tıp fakültesine başlarken kaydolacağımız bir bölümü belki de biraz uzatarak bir şekilde bitirebilirsiniz. Böyle tıp fakültesinden mezun olduğunuzda 6 yılın sonunda elinizde 2 ya da 3 diploma ile mezun olursunuz.

Öğrenmenin ve okumanın yaşı yok. Tabi ki şu an en şanslı olanlar tıp fakültesinde iken bu imkanları fark eden tıp öğrencileri. Diğer yandan uzmanlığa başlarken ya da meslek yaşamının hangi noktasında olursanız olun açıköğretim sistemine sizler de girebilirsiniz. Bir bölüm okuduktan sonra ikinci bölümle devam da edilebilir. Okumanın ne yaşı ne de sınırı var.

Siz meslektaşlarıma şimdiden başarılar diliyorum. 

56 yorum:

  1. Mehaba

    Tip 1.sınıfa başlayacağım metninizi çok faydalı buldum ve sayenizde yeni bir bakış açısı kazandım diyebilirim . Teşekkürü ederim. InşaAllah 6 sene sonunda 3 diplomam olsun istiyorum. Sizce diğer 2 diplomam neler olmalı. Sağlık kurumları işletmeciliği ve saglik yönetimi ilerisi için bir doktora mesleğinde nasıl artilar sağlar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Öncelikle hayırlı olsun. Kendinizi yetiştirmek adına tabiri caizse "kök hücre" gibi daha yolun başındasınız. Çok iyi işler yapabilirsiniz.

      Bir tıp doktorunda bulunması gereken 3 beceri vardır: Tıbbi bilgi, iletişim ve yönetişim. Sağlık yönetimi ve Sağlık kurumları işletmeciliği bölümleri size bu yönetişim bilgisini katacaktır. Hekim gittiği her yerde yöneticidir. İsterseniz bu iki bölümü okuyabilirsiniz.

      Yazımda da bahsettiğim gibi ne okuyacağınız tamamen size kalmış. İstediğiniz bölümü okuyun. İçinizde ne kalmışsa ya da kendinizi ne alanda geliştirmek istiyorsanız okuyabilirsiniz. Yazıda var olan bölümler mevcut.

      Kariyerinizde şimdiden başarılar dilerim.

      Sil
  2. Açıklama için teşekkür ederim.Ben 1. Sınıftayim su an tıp fakültesi ve web tasarimciligi ve programlama açık öğretimden okumayı düsunuyorum daha sonrada dgs ile bilgisayar mühendisligi dusunuyorum sizce tip okurken ayni zamanda bunu yapmak yani acik ögretimde onu okumak zor olurmu teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhabalar.

      Hayatta belirli önceliklerimiz vardır. Önceliklerimize göre bazı şeylere vakit ayırırız ya da ayırmayız veya önemine göre ayrılan vakti arttırır ya da azaltırız.

      Önünüzdeki süreç içerisinde ilk önceliğiniz TIP FAKÜLTESİ'dir. Sınıfınızı geçmek ve iyi bir doktor olmak ilk önceliğiniz olduğu/olması gerektiği için zamanınızı ve eforunuzu TIBBA harcayacaksınız.

      Bu vakitten arta kalan zamanda da dediğiniz gibi anlattığınız yolda ilerleyebilirsiniz. Açıköğretim bölümleri ve sınavları çok zor ve sofistike değildir. Yılda 4 hafta sonu sınavlara girmeniz gerekir. Onun haricinde ne kadar çalışacağınız size bağlıdır. Hiç çalışmasanız dahi açıköğretim 2 yıllık bölümler 2 ya da 3 yılda bitebilmektedir. Diğer yandan tabi BİLGİSAYAR MÜH. okumak daha zordur.

      Benim size tavsiyem AÇIKÖĞRETİM konusunda yola çıkın. Bölüme kaydolun. Bir şekilde başlanan bölüm bitiyor. TIP haricinde kalan vakit ve eforu buraya harcamanız yetecektir. Sonrasında ise BİLGİSAYAR MÜH başlama işi olur umarım. 6 - 7 yılın sonunda bakmışsınız bitmiş, her şey geride kalmış.

      Ondan dolayı siz yola çıkın. Bir zaman illaki bitecektir. TIPTAN arta kalan vakit ve eforunuzu buraya harcayacağınız için bence çok zorlanmazsınız, zaten kendinizi de çok zorlamayın, yıpratmayın. Açıköğretimi rahat okuyun.

      Başlamak bitirmenin ilk kuralı ve yarısı. Siz başlayın ve yola çıkın. Gerisi gelecektir.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  3. Merhaba bu sağlık yönetimi veya 2 yıllık olan bölümün meslekte ilerlemeye yönelik herhangi bir katkısı var mı yoksa tamamen ilgi alanıyla mı ilgili ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Hekim aynı zamanda bir yöneticidir. Olduğu yerde diğer sağlık personellerini yönetir. MEsleki gelişiminiz açısından faydalı olacaktır.

      Diğer yandan belki gelecekte sağlık müdürü, başhekim gibi sağlık yöneticiliğinde ilerlemek isteyenler için şart olabilir. Şart olmasa bile sizi birkaç adım ileri taşıyabilir.

      İlgi haricinde hakikaten elle tutulur faydaları bunlar olabilir.

      Başarılar.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Merhaba.Öncelikle teşekkürler bu güzel yazınız için.Saglık kurumları isletmeciliginden sağlık yönetimine geçip 3 diploma fikrini benimsedim.Ancak Anadolu Üniversitesi sitesinde söyle bir yazı var" Açıköğretim dahil öğretim süresi dört ve daha fazla yıl olan programlardan ön lisans diploması alan veya alacak olanlar 2018-DGS’ye başvuramazlar. ".Bu yazı dediğimizi boşa çıkarmıyor mu?Yardımcı olabilir misiniz?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Ben kendim geçen yıl DGS ile sağlık yönetiminden mezun olduktan sonra işletmeye geçtim.

      Okuduğunuz yazı başka bir şeyi kastediyor olabilir.

      Yazıda yazdığım her şeyin arka planı vardır ve doğrudur. Farklı şeylere takılmadan çizdiğiniz yolda gidebilirsiniz.

      Kariyerinizde başarılar dilerim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim cevabınız için.
      Tıpı bitirdikten sonra bu bölümlerin açıköğretimden direk yüksek lisansı seklinde yapıldığını duydum.Sizce tıp okurken okumak mı yoksa tıp bittikten sonra 2 yıl yüksek lisans yapmak mı daha mantıklı Tavsiyeniz için soruyorum.

      Sil
    3. Merhabalar.

      Sağlık yönetiminde LİSANS mezunu olmak ile YÜKSEK LİSANS mezunu olmak ayrı şeyler, amaçları da farklıdır.

      Sağlık yönetimi LİSANS mezuniyeti TIP DOKTORUNA tıp haricinde bir LİSANS mezuniyeti kazandırır. Ki bence her TIP DOKTORU başka bir üniversiteden de mezun olmalı.

      Sağlık Yönetimi YÜKSEK LİSANSı ise TIP DOKTORUna yönetim nosyonu kazandırır.

      Bence TIP okurken açıköğretimden LİSANS programlarını tamamlayıp TIP bittikten sonra ise hala ilginiz varsa sağlık yönetimi YÜKSEK LİSANSı yapabilirsiniz. Ben olsam öyle yapardım.

      Fazla eğitim göz çıkarmaz :)

      Kariyerinizde başarılar.

      Sil
  5. Hocam ben Ankara da tıp fakültesi okuyorum. Açıköğretimden onlisans bölümünü bitirdikten sonra DGS ile açıköğretimi bulunmayan bir bölüme geçmek istersek nasıl yapabiliriz uzaktan öğretim okuyabilir miyiz. Mesela ben web tasarımı ve kodlama okuduktan sonra dgs ile bilgisayar mühendisliğine geçmek istiyorum ama bilgisayar mühendisliğinin acikogretimi yok uzaktan öğretim veren bir üniversite var mı veya örgün öğretim veren bir üniversitede derslere girmeden okuyabilir miyim? Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      DGS ile önlisans bölümünüze göre izin verilen bölümlere geçebilirsiniz. Hangi önlisans bölümü mezunlarının hangi 4 yıllık bölümlere geçebileceği ÖSYM sitesinde bulunmakta. Bakabilirsiniz.

      2 yıllık önlisans mezunu olduktan sonra tercihlerinizi kişisel durumunuza göre yapmalısınız. Eğer örgün öğretim 2. öğretim gibi bir bilgisayar müh. bölümüne devam edebilirseniz yazabilirsiniz. Bu bölümde açıköğretim ve uzaktan öğretim yok malesef. Sadece örgün (hafta içi gündüz) ya da 2. öğretim (hafta içi akşam) bölümler yazabilirsiniz sanırsam.

      Devam zorunluluğu da her üniversiteye ve bölüme göre değişiyor. Devam zorunluluğu yoksa tabi ki okuyabilirsiniz. Bunları araştırmanız lazım.

      Kariyerinizde başarılar dilerim.

      Sil
  6. Merhabalar. Çocuk gelişimi ile Acil Durum ve Afet Yöneticiliğinin de işe yarayacağını düşünüyorum doktorlar için. Bunu Çocuk Psikiyatristi olmayı düşünen ve hayatının bi kısmını MSF'de çalışarak geçirmeyi planlayan bir intern olarak yazıyorum. Sizin de fikrinizi almak ve size teşekkür etmek için yazdım. Benden genç arkadaşların bu yazıdan feyz alması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Herkes hangi bölümü istiyorsa tabi ki okuyabilir. Kendi kariyeri ile bağlantı kursun kurmasın insan içinde kalan okumak istediği bölümleri okuyabilir açıköğretim ile.

      Okumanın yaşı yok. Sanki sizin için vakit geçmiş gibi düşünmeyin. Bir ucundan başlayın okumaya. Unutmayın, başlamak bitirmenin yarısı.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  7. Admin açıklamalarınız için teşekkür ederim oğlum bu yıl Tıp Fakültesini kazandı ikinci üniversite okumak istiyor Sağlık Kurumları İşletmeciliği önlisansla başlayıp DGS ile Sağlık Yönetimi lisans eğitimine mi geçmeli yoksa direk Sağlık Yönetimi mi okumalı tereddütlerim var iki yılın sonunda pes edebilir diye düşünüyorum sizce ne yapmalı lütfen cevap verirseniz sevinirim.İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Öncelikle hayırlı olsun.

      Eğitimle alakalı son kararları oğlunuza bırakmanızda fayda var. Siz en fazla ona yolları gösterebilir, yolunu belirlemesinde fikir verebilir ve istişare edebilirsiniz.

      Eğer 2 yıllık Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile başlarsa önce ÖNLİSANS diploması olur. Sonrasında DGS ile KAMU YÖNETİMİ, İŞLETME, İKTİSAT, SAĞLIK YYÖNETİMİ, ... gibi birçok örgün ya da açıköğretim bölümüne geçebilir ve 4 yıllık LİSANS düploması alabilir.

      Merak etmeyin okumayı seven ve isteyen okumaktan yorulmaz. Ama siz ebeveyn olarak zoraki bazı şeyleri başlatırsanız o iş bitmez bitse de verimli olmaz bir işe yaramaz. Öyle birisiniz demiyorum yanlış anlamayın. Bir yorumla sizi tanıyamam.

      Her şey için güzel bir vakitte oğlunuz. Seneye başlaması durumunda 6 yıllık TIP FAKÜLTESİnin sonunda 3 DİPLOMA ile mezun olabilir:
      - TIP diploması
      - Sağlık Kurumları İşletmeciliği ÖNLİSANS diploması
      - Sağlık Yönetimi ya da İşletme İktisat gibi bir bölümün LİSANS diploması

      Şimdiden kariyerinde başarılar dilerim. Her zaman kendisi de buraya yorum yazabilir. Beklerim.

      Sil
    2. Merhabalar Hocam.Blogunuzu yeni gorenlerdenim bende.Size sorum olacakdi.Ben yabanci vatandasim istanbulda yasiyorum tip okumak isdiyorum acik oyretimden.Ya da uzakdan oyretimden.Ama hicbir bilgiye sahib degilim.Hangi evraklar gerekiyor nereye basvu yapilir.Çok okuma hevesindeyim ama bu ulkede yapabilirmiyim bilmiyorum cok zor gibi geliyor.Yardimci olursaniz sevinirim

      Sil
    3. Merhabalar.

      Ülkemizde ve dünyanın hiçbir ülkesinde tıp fakülteleri açıköğretim ve uzaktan öğretim olarak okunmamaktadır. Her gün okula ve derslere giderek bizim ÖRGÜN öğretim dediğimiz şekilde okumanız lazım.

      Yabancı öğrenci kontenjanından tıp fakültesi kazanmak için her üniversitenin kendi yaptığı Yabancı Öğrenci Sınavı'na girmeniz gerekmektedir. Sonrasında kontenjana başvurmalısınız.

      Her gün derslere gidemeyecekseniz hiç başvurmayın derim.

      Başarılar dilerim.

      Sil

  8. Blogunuzu yeni keşfedenlerim bende, elinize sağlık çok aydınlatıcı yazılarınız var. Benimde birkaç sorum olacak.
    1)Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile Sağlık Yönetimi yüksek lisans programları arasında yöneticilik yapmayı düşünen yada yapan doktorlar açısından bir fark var mı?
    2)Yönetici olarak(Başhekim, Başhekim Yrd. , Başkan, Başkan Yrd. , İl Sağlık Müdürü) çalışma imkanımız olduğunda Tezsiz Sağlık Kurumları İşletmeciliği yada Sağlık Yönetimi yüksek lisansı yapmanın maddi olarak da bir katkısı olduğu söyleniyor, doğru mudur acaba? Veya pratisyen bir yöneticiye katkısı olan herhangi bir yüksek lisans programı veya açık öğretim programı(Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi, İşletme vs) var mıdır ve ne kadar katkısı olur?
    3)Bunun haricinde yönetici olarak çalışan pratisyen doktorlar için Tezsiz Yüksek lisans Programlarından(Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sağlık Yönetimi) birisi mi yoksa AÖF’ten Sağlık Kurumları işletmeciliği sonrası Sağlık Yönetimi veya İşletme(işletme bölüm olarak sağlık yönetimini de kapsamış olmaz mı?) bitirmek mi daha faydalı olacaktır. Mezun, mecburisini tamamlamış, yöneticilik yapmayı düşünen bir doktor için hangisini önerirsiniz? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Teşekkür ederim.

      1. Şimdi yeni bir yazı yazacağım. Bu yazıda sorunuz cevaplanacak. Blogu takipte olunuz.

      2. Şimdi yeni bir yazı yazacağım. Bu yazıda sorunuz cevaplanacak. Blogu takipte olunuz.

      3. İkisinin de faydası eşit. Yeni yazıda da göreceksiniz. 2 yıl gibi kısa sürede ama TEZSİZ YÜKSEK LİSANS için 5 ile 10 bin TL arasında para verebilirseniz yüksek lisans, aceleniz yok 4 yılınız var ve çok maliyetli olmasını istemiyorsanız AÇIKÖĞRETİM LİSANS okuma olabilir.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  9. Hocam ben lise bitirdim universite sinavina girdim ama gitmedim aradan uc yil gecti ben simdi acik ogretimden tip okumak istiyorum bunun icin ne yapmam lazim bir sinava girip ondan alacagim poan.lami ancak tip bolumunu okuya bilirim ne yapmam lazim hocam lutfen geri donus yaparsaniz cok mutlu olurum cunku eğitim aşkiyla yanip tutuşuyorum eytimsiz bir hayat gercekten cok kotu lutfen yardimci olun sayn hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Açıköğretim tıp diye bir şey yoktur.

      Mecbur oturup çalışıp örgün öğretim olarak kazanmanız gerekmektedir.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  10. Merhaba, 3.sinif tıp öğrencisi için Laborant ve veteriner sağlık önlisans bölümünü bitirmek sizce nasıl katkı sağlar? Hayvanalari çok sevdiğim için düşünüyorum. Ancak DGS ile baştan veterinerlik fakültesine başlanıyormuş bu konu hakkında fikrinizi alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Yazıda da bahsettiğim gibi açıköğretim bölümleri iki şey için okursunuz:
      1. Mesleki gelişime katkı
      2. İçinde kalan ve sevdiğiniz bir alana yönelme
      Siz de ikinci seçenekten yürümek adına tabi ki okuyabilirsiniz.
      Diğer yandan birinci seçenek kapsamında mesleki gelişiminize de faydası olacaktır. Örneğin TEK SAĞLIK diye bir konsept var. Konseptin özü insan sağlığı ve hayvan sağlığının birbirinden ayrılamaz bir bütün olduğunu savunur. Zoonotik hastalıklar da bunun en büyük örneğidir. Bitirdiğiniz zaman da ilginiz varsa Veterinerliğe geçebilirsiniz. Alanınızda hem TIP hem VETERİNERLİK bitirmiş tek kişi olur ve TEK SAĞLIK alanına yönelebilirsiniz.

      Neden olmasın? Hayallerinizin peşinden koşun derim.

      Şimdiden başarılar.

      Sil
  11. Hocam merhaba hala geçerli mi DGS olayi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DGS işi hala devam etmekte tabi ki.
      2 yıllık bölüm bitirmek ve sınava girmek yeterli.

      Sil
  12. Iyi gunler, ben 3. sinif tip ogrencisiyim, Sağlık Yönetimi Lisans Programına kayıt olmayi dusunuyorum ama tam olarak bana nasil bir katkisi olur emin degilim. Sizce tip kariyerimde bas hekimlige gitmemde yardimci olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Yazıda da bahsettiğim gibi hekim her zaman yöneticidir. Sadece başhekim olarak değil hekim her bulunduğu makamda insanları yönetir.

      Bölüme kayıt olmanızın yöneticilik becerilerinizi, bilgi ve görgünüzü artıracağı kesin. İleride de başhekimlik açısından yararlı olma ihtimali var.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  13. İyi günler. Ben 3.sınıf tıp öğrencisiyim. Bu sene açıköğretimden adalet yazdım. Tıp bitmeden önlisans adalet bitirip zorunlu hizmetim sırasında da dgs ile hukuğa geçmeyi ve hukuk mezunu da olmayı planlıyorum . Yasalara göre hem hekimlik hem avukatlık yapılabiliyor mu? Adalet veya hukuk diploması aldıktan sonra tıp diplomam yanar mı? Devlette çalışmak istediğim zaman sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum sonradan düzenlenmiyormuş o yüzden üstteki yorumuma ekleme yapıyorum. Bazı sayfalar da falan birini seçmek zorundasın ya da son aldığın diploma geçerli olur gibi şeyler okudum kafamı karıştırdı. Cevap verirseniz, yardımcı olursanız sevinirim. ☺

      Sil
    2. Merhabalar.

      Özel sektörde çalışıyorsanız 2 mesleğinizi de icra edebilirsiniz. Ama devlette çalışacaksanız sadece 1 tanesini seçmeniz gerekir.

      Farklı diploma ile bir önceki eğitimin geçersiz olması mevzu şu şekilde:
      Diyelim ki 2 yıllık diplomanız var. 4 yıllık diploma alırsanız 2 yıllık diplomanızı kullanamazsınız. Örneğin hukuk diploması aldıktan sonra Adalet diplomanızı kullanamazsınız. Hükmü kalkar. Ama bu tabi ki adalet - hukuk gibi, 2 yıllık sağlık kurumları işletmeciliği - 4 yıllık işletme gibi alanlarda geçerli. Tıp diplomanızla alakası yok. Tıp diplomasının geçerliliği üzerine etkisi olmaz.

      Hayallerinizin peşinde koşun. Başarılar.

      Sil
  14. merhabalar ben tıbbi laboratuvar teknikleri öğrencisiyim dgs ile hemşireliğe geçiş yapıcam şimdi ben 4 yıllık sağlık yöneticiliği okursam bana ne katkı sağlar acaba teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Yazımda tıp doktorları için olan faydalarından bahsettim. Sizim mesleğiniz ve kariyeriniz için bir öneride bulunamayacağım. Kendi mesleğinizden tecrübeli kişilerle görüşmenizde fayda var.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  15. Merhaba açık öğretimde okumak TUS'a girişte ve uzmanlık yapmakta bir sıkıntı çıkarır mı? 4 yıllık bir bölüme kayıt yaptırdım ve tıp fakültesinde 4. sınıfım, fakülte bitmeden önce bitiremeyeceğim için bölümü aklıma takıldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek olarak tıp diplomamın yanması gibi bir sorun olur mu? Endişelendim biraz.

      Sil
    2. Merhabalar.

      Eğitim derecenizden yüksek bir derece alırsanız önceki derecenizin kalkma ihtimali olur.

      Örneğin 2 yıllık bir önlisans bitirdikten sonra 4 yıllık bir lisans bölümü bitirirseniz 2 yıllık dereceniz kalkar. Mesela 2 yıllık PARAMEDİK bölümü bitirdiniz. Sonrasında 4 yıllık SAĞLIK YÖNETİMİ bitirdiniz. 4 yıllık bölüm mezuniyeti sonrası PARAMEDİK olarak devlete atanamazsınız.

      Diğer yandan TIP fakültesi 6 yıllık ve YÜKSEK LİSANS derecesi ile mezun olunan bir bölümdür. Dolayısıyla 2 yıllık ya da 4 yıllık başka bir bölümden mezun olmanız TIP fakültesi mezuniyetinizi ortadan kaldırmaz.

      Başarılar dilerim.

      Sil
    3. peki 6 yıllık tıp fakültesinden mezun olurken 2 yıllık bölümden aldığımız diploma geçersiz sayılır mı

      Sil
    4. ya da dgs ile tamamladığımız 4 yıllık bölüm

      Sil
    5. Merhaba.

      Kimse kimsenin diplomasını iptal edemez.
      Piyasada geçen diploma iptal olma mevzuu diplomayı kullanamama meselesidir.

      Devlet memuru iseniz ve 2 yıllık veya 4 yıllık mezunu olarak çalışıyorken tıptan mezun olup mezuniyetinizi işletip doktor olarak çalışmaya geçerseniz tekrardan 2 yıllık ya da 4 yıllık diplomanızı ana meslek olarak kullanamazsınız. Olay bundan ibaret.

      Mesela liseden ATT olarak mezun oldunuz. ATT olarak 112 ye atandınız. 2 yıllık röntgen teknisyenliğini bitirdiniz. Diplomanızı işlettiniz ve röntgen birimine geçtiniz. Tekrardan lise mezuniyetiniz olan ATT olarak çalışamazsınız. Diyelim ki aradan belirli bir zaman sonra 4 yıllık sağlık yönetimi bitirdiniz. Diplomanızı işlettiniz ve büro personeli olarak çalışıyorsunuz. Tekrar lise mezuniyetiniz olan ATT ya da 2 yıllık mezuniyetiniz olan röntgen teknisyenliğini kullanamazsınız. Diyelim ki tıp kazandınız ve okudunuz. Ana bölümünüzü tıp olarak değiştirirseniz doktor olarak çalışmaya başlarsınız ve diğer diplomalarınızı kullanamazsınız.

      Dediğim gibi bunlar devlet için geçerlidir. Diplomanızı işletmezseniz sıkıntı olmaz.

      Daha devlete atanmadan elinizde hem 2 hem 4 yıllık diploma var ise o durumda nasıl oluyor onu bilmiyorum. memurlar.net sitesini tavsiye ederim.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  16. AÖF Bilgisayar programcılığı bölümüne kayıt yaptırırsam çok zorlanır mıyım, kayıt yaptırıp harç parası ödemezsem kaydım silinir mi, AÖF'te bölümü azami bitirme süresi var mı, AÖF'te kayıt dondurma veya ara verme durumu oluyor mu ?
    Bu arada bölümde staj yok, uzaktan eğitim yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Bu soruların yanıtlarını genel açıköğretim forumlarında aramanızda fayda var.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  17. Merhaba herkese bi sorum olacak ve cevaplarınız çok önemli ben 32 yaşında iki çocuk annesiyim hep hayalim doktor olmaktı şuan dışardan okuyorum hiç çalışamıyorum desem yeridir lise bitecek ve ben doktor olmak istiyorum psikiyatri olabilirmiyim azmimle olurmu yoksa boşa kürekmi sallamış olurum lütfen yazın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Tıp fakültesi kazanmak için ciddi bir çalışma gerekmektedir. Tıbbı bitirdikten sonra Psikiyatri bölümünü kazanmak için ciddi bir TUS çalışması gerekmektedir. Çok çalışmanız ve gayret etmeniz gerekir. Neden olmasın.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  18. öncelikle paylaşım ve bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ediyorum. ben tıp fakültesi 1. sınıf öğrencisiyim, merak ettiğim şey açık öğretim yerine uzaktan eğitim olarak 2. üniversiteyi tercih edebiliyor muyuz? yoksa bu imkanımız yalnızca açık öğretim için mi geçerli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Açık öğretim okuyabilirsiniz. Uzaktan öğretim de okuyabilirsiniz. Örgün öğretim okuyamazsınız.
      Başarılar dilerim.

      Sil
  19. Mrb 23 yaşındayım ve iki çocuk annesiyim açık ögretimden tıp okuyabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tıp fakültesinin açık öğretimi bulunmamaktadır.
      başarılar.

      Sil
    2. Merhabalar ben bazı nedenlerden dolayı okul okuyamadım ortaokulda bıraktım ailem şimdik bana destek veriyor açık öğretim okumak için ama onların bir bilgisi yok ben tıp fakültesinde okumak istiyorum okuya bilirmiyim acik öğretiminden bana bilgi verirmisiniz ben araştırıyorum pek bir sey bulamıyorum ailemde anlamıyor lütfen yardimci olun

      Sil
    3. Merhabalar.
      Yukarıda da bahsettiğim gibi açıköğretim tıp fakültesi bulunmamaktadır. Zaten tıbbın açık öğretimi olmaz.

      Orta okul ve liseyi dışarıdan bitirin. Üniversite sınavlarına hazırlanmanız gerekir TIP kazanmak için. İmkansız mı? Tabi ki değil. Zordur ama.

      Umarım olur.

      Başarılar.

      Sil
  20. Selamlar.
    Yazınız baya önce yazılmış ama hâlâ soruları cevaplıyor olmanız çok hoş. ��
    Ben mezuna kaldım ve açıköğretim fakültesinden Turizme başlasam. Seneye tıp kazanınca Tıp'a tercih yapabilir miyim? Sorun çıkar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Açıköğretim okumanın örgün eğitimlere etkisi yok diye biliyorum. Ama ben bu üniversite tercihlerinden geçeli çok uzun zaman oldu. Dershane veya okul hocalarınıza danışmanız daha doğru ve güncel olur.

      Başarılar dilerim.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Teşekkürler :) Başarılar :)

      Sil
  21. Merhabalar hocam öncelikle bu yazınızla bende bir şeyleri ateşlediniz teşekkürler.Dönem 3 tıp öğrencisiyim ancak ilerisi için sağlık kuruları işletmeciliği-yönetimi vs. mi iyi olur yoksa medya ve iletişim/reklamcılık-halkla ilişkiler mi daha iyi olur karasızım.Sosyal medya kullanımının mesleki açıdan yararı olduğunu düşünüyorum.Düşünceleriniz nedir,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Hepsinin hiç şüphesiz yararlı olacağı kesin. Ancak çok seçenek arasından öncelikle birisini seçmeniz lazım.

      İlginize ve hedeflerinize en yakın ve en gerekli olan bölüm hangisi ise ondan başlayın. Çok zaman var. Birini bitirince diğerlerini de okuyabilirsiniz.

      Başarılar dilerim.

      Sil